NA FORUM NIE TOLERUJEMY UKAZYWANIE ZDJĘĆ I FILMÓW EROTYCZNYCH!

NA FORUM RÓWNIEŻ PRZEBYWAJĄ DZIECI!

NIE MYŚL TYLKO O SOBIE!

PAMIĘTAJ WIEMY O TOBIE WSZYSTKO, W SIECI NIC NIE JEST ANONIMOWE!



NOWE POSTY | NOWE TEMATY | POPULARNE | STAT | RSS | KONTAKT | REJESTRACJA | Login: Hasło: rss dla

HOME » KOMPUTERY I INTERNET » PORADNIK PK TIBIA

Przejdz do dołu stronyStrona: 1 / 1    strony: [1]

Poradnik PK Tibia

Tibia
  
Administrator
12.03.2009 19:01:26
poziom najwyższy i najjaśniejszy :-)



Grupa: Administrator 

Lokalizacja: Warszawa

Posty: 2666 #238413
Od: 2007-12-31
1. Korzyści i niekorzyści poszczególnych profesji.

Knight: Potrzebujesz dużo czasu by stworzyć dobrego rycerza, ponieważ 4 mlvl jest potrzebny do używania uhów. Ihy może i są tańsze ale ich efekt jest słaby. Możesz naprawdę zaskoczyć swojego wroga nie używając wcale dobrego ekwipunku, oprócz uhów i mocnej broni. Twój wysoki limit życia pozwala nawet na przetrwanie ataków wyższych leveli, a jeśli nawet i to sprawi że padniesz możesz szybko odrobić swój poziom.

Paladyn: Jako paladyn możesz szybko robić level i nawet na małym poziomie i skilach możesz zadawać spore obrażenia z boltów i run. Paladyni szybko osiągają 4 mlvl więc możesz używać uhów a twój limit życia jest prawie tak wysoki jak rycerza. Główną korzyścią paladyna jest to że mogą zaskoczyć swojego przeciwnika lecz potrzebujesz trochę pieniędzy na bolty, strzały, runy czy uhy. Zabijanie paladynem może być dość uciążliwe np w kopalni gdzie słabo uzbrojony może otrzymywać wysokie obrażenia od znajdujących się tam potworów.

Mag: Powinieneś wybrać sorca, chyba że chcesz robić sobie własne uhy i zostać na małym lvl (gdy nie mamy zamiaru expić naszym pk wybieramy druida gdyż Snakebite Rod ma lepszy zasięg oraz za bardzo nie przykuwa wzroku tak jak strzał z WoV). Sorc posiada bardzo groźne i skuteczne czary typu GEB i na wyższym lvl można robić nim SD (jednak robienie uhów druidem a później zamiana na SD jest bardziej opłacalna). Magowie nawet na małych lvl powinni być wyposażeni w great fire balls, energy fields i hmmy, a później gdy od 15 mlvl mogą używać sd, czarów spontanicznych i summonów są najbardziej skutecznymi mordercami, często ich ofiary są martwe zanim zdążą zareagować. Ale magowie ze względu na ich małą liczbę punktów życia i słaby sill shieldingu mogą bardzo szybko paść podczas ataku (obecnie liczy się refleks, najlepszym sposobem jest noszenie dużej ilości mf i natychmiastowe włączenie mana shielda – ten sposób pomaga głównie od ucieczki przed rycerzami nawet na 100lvlach gdyż zadają oni obrażenia średnio 50-70, a jeden mf daje około 100 punktów trafień).

Podsumowanie:

- dużo czasu, mało pieniędzy, słaby refleks, chcesz przetrwać - Knight
- trochę czasu, trochę pieniędzy, chcesz awansować jak
knight czy mag - Paladyn
- dużo czasu lub mało czasu, sporo pieniędzy, dobra celność, chcesz być
zaawansowanym zabójcą, nie przejmujesz się śmiercią - Sorcerer, ew.Druid


2. Ekwipunek

Wyjaśnienie: XXXX – konieczne, XXX- ważne, XX- przydatne, X - gdy masz dużo pieniędzy
Knight:
ultimate healing runes XXXX
intense healing runes XX
fire/energy fields (trap) XXX
heavy magic missiles (gdy nie chcesz pól na ziemi) XX
great fire balls XXX
destroy field/desintegrate (do zniszczenia pól) X
poison fields (dodatkowe obrażnia) X

Paladyn:
ultimate healing runes XXXX
fire/energy fields/bombs (trap) XXX
heavy magic missiles XX
great fire balls XXX
magic walls (blokowanie ludzi) XXX
explosions XX
destroy field/desintegrate (niszczenie pól) X
sudden deaths XXX
poison fields (dodatkowe obrażenia) X

Mag:
sudden deaths XXXX
ultimate healing runes (healing) XXX
fire/energy fields/bombs (trap) XX
destroy field/desintegrate (niszczenie pól) X
magic walls (blokowanie ludzi) XX
great fire balls XXX
heavy magic missiles XXX

Bronie:

Knight
Powinieneś wybrać technikę walki clubem, jest to najczęściej wybierana broń przez morderców. Najważniejszą bronią jest Warhammer z imponującym atakiem 45, nie jest drogi a club ringi również są tanie. Skull Staff i Dragon Hammer są droższe, mają mniej ataku, ale są 1-ręczne. Można też używać broni axe typu Halberd(35atk) albo Double Axe (35atk). Najgorszą decyzją jest wybranie typu sword ponieważ miecze z dużym atakiem są bardzo drogie (Giant Sword – 20k) i ciężkie.

Paladyn
Kusza z boltami lub łuk. Lecz nie zapomnij zabrać tarczy która obronic cię przed atakiem fizycznym w nagłym wypadku. Próbowanie throwing stars i tarczy nie jest zbyt zbyt pomocne i jest drogie.

Mag
Główną bronią magów są różczki. Nisko levelowi sorcowie powinni używać WoDragonbreath, natomiast wyżsi WoInferno. Dla druidów dobre są przede wszystkim Snakebite Rod lub Volcanic Rod. Można używać innych ale zwykle liczy się zasięg bo co nam po mocnej różczce gdy nie możemy z niej trafić uciekającego przeciwnika. Można używać burst arrows ale są one bardzo drogie a często ich efekt jest za słaby.

Wyposażenie:

Pierścienie:
- Time ring: pożyteczny dla każdej profesji (dodatkowa prędkość), tańsza i lepsza alternatywa niż Bohy (10 min)
- Club/sword/axe ring: tani i przydatny dla Knightów (+4 skill, 30 min)
- Energy ring: użyteczny jeśli nie chcesz tracić 50 manny na Mana Shield (10 min)

Parcele – 3 parcele potrzebne by wysłać loota, lub zbudować barykadę lub wyjść na wyższy poziom

Klucze – możesz zabrać klucz który będzie przydatny do ucieczki lub do uwięzienia kogoś

Mana fluidy - ostatnio bardzo przydatne do ucieczki przy użyciu mana shielda (dobrze jest trzymać je na hotkeyu)

Lina, łopata, maczeta

3. Blokowanie & trapowanie

Uwaga: Trapowanie jest nielegalne i grozi banem więc robicie to na własną odpowiedzialność

Trapowanie ludzi fieldami

Ten rodzaj pułapek jest stosowany do trapowania ludzi polami(mocy) lub parcelami. Wszystko co musisz zrobić to strzelić fielda za siebie lub położyć parcel/kwiat, w ten sposób ofiara nie będzie mogła cię przesunąć. Na zdjęciu widać złe ustawienie pkrów. Ofiara mogła by przesunąć gracza Revena from Asgard na lewo po czym uciec do dziury.

Możemy też puścić fielda na kratkę służącą do zejścia na dół by uniemożliwić zejście ofierze.

Na huntach tego typu przydatna jest osoba która leczy innych ale nie bierze bezpośrdnio udziału w zabijaniu. Ta osoba powinna mieć sporo uhów lub używać exura sio co jednak rzuca na nią podejrzenia że współpracuje z zabójcami.

Po lewej widać przykład pułapki w której ofiara wchodzi do dziury i zostaje strapowana. Poruszanie się uniemożliwiają mu np koryta lub większe kwiaty, które można zniszczyć. Jeżeli ofiara nie ma ustawionych hotkeyów na uha to gdy w to samo miejsce wejdzie inny gracz ofiara zamiast uleczyć siebie uleczy właśnie jego. Pamiętajmy że od czasu update nie możemy używać stołów.


Wszystkie ofiary pokazane na przykładach padły.

4. Summony



Najbardziej popularne summony do zabijania to fire elemental, orc berserker, demon skeleton, orc leader, fire devil i monk. Ten sposób zabijania jest dostępny tylko dla sorców i druidów(wyższolevelowi paladyni mogą zawładnąć stworzonym już potworem używając runy). Miej na uwadze że summony nie mogą schodzić na dół (można natomiast je ropnąć do góry). Pamiętaj że każdy summon znika gdy się wylogujesz i gdy zaatakujesz potwora lub człowieka będącego na wyższym poziomie lub niższym niż potwór. Problemem na summony są wysoko levelowi madzy i paladyni którzy mogą szybko zabić każdego zanim zdążysz go uleczyć.

Fire Devil:
Mana-530
Level potrzebny-25
hp-200
obrażenia fizyczne-słabe
siła czarów- średnia
obrażenia dystansowe- nie posiada

Ich silne czary są niebezpieczne i dają efekt na dużych przestrzeniach. Niekorzyścią jest ich niski poziom hp, wystarczy jedno sd słabego maga by je zabić.

Orc berserker:
mana-590
level potrzebny-27
hp-210
obrażenia fizyczne-wysokie
czary-nie posiada
obrażenia dystansowe-nie posiada

Orc berserker jest szybki, ma mocny atak, nie potrzeba na niego dużo many ale nie ma zbyt wiele hp tak jak fire devil.

Demon skeleton:

Mana-620
Level potrzebny-28
Hp-400
Obrażenia fizyczne-b.wysokie
Czary-nie posiada
Obrażnia dystansowe-nie posiada

Prawdopodobnie najsilniejszy fizyczny summon, ma wystarczająco dużo hp by przetrwać sd magów poniżej 50 lvl, ale są wolne i potrzebują dużo manny. Używany to trapowania ludzi.

Orc leader:

Mana-640
Level potrzebny-29
Hp-450
Obrażenia fizyczne-wysokie
Czary-nie posiada
Obrażenia dystansowe- średnie

Silniejsza wersja Orca Berserkera. Ma silny atak fizyczny i dystansowy. Często uzywana do zabijania na otwartych przestrzeniach.

Monk:

Mana-600
Level potrzebny-27
Hp-240
Obrażenia fizyczne-średnie
Czary-leczy się
Obrażenia dystansowe-nie posiada

Monki są dość szybkie również ich atak nie jest zły. Ich najlepszą umiejętnością jest leczenie się. Mają mało hp więc raczej nie przetrwają mocnego ataku z sd.

Fire Elemental:

Mana-690
Level potrzebny-30
Hp-280
Obrażenia fizyczne-słabe
Czary-b.mocne
Obrażenia dystansowe-nie posiada
Fire elementale mogły by być najlepszymi summonami do zabijania gdyby nie ich małe hp. Poruszają się wolno i są drogi do stworzenia ale nie zmienia to faktu że są najbardziej śmiercionośnymi pomocnikami.

5. Sd combo

Sd combo jest popularnym sposobem na zabijanie wysokich leveli. Najpierw musimy wybrać odpowiednią ofiare i ustalić sygnał. Jedna osoba musi powiedzieć na default ustalone hasło i gdy ono zniknie wszyscy w jeden sekundzie strzelają w ofiarę. Przykład znajdziecie na tym filmie - http://rapidshare.com/files/14867009/combo.avi (62ms down). Zwróćcie uwgę na słowa maga na którego wskazuje latarnia i na skutku.

6. Zabijanie afk

Najbardziej popularnym sposobem na zabijanie afk jest oczywiście lurowanie potworów w miejsce gdzie stoją. Można też wepchnąć afkera we drzwi po czym strzelić fire fielda naprzeciwko niego, a następnie zamykać i otwierać drzwi, przesuwając cały czas ofiarę. Tym sposobem nie będziecie mieli skula oraz afker nie dowie się przez kogo padł.

7. Przetrwanie

Poruszanie się cicho

Normalnie nie jest problemem przejście z punktu A do B, lecz jest to trudniejsze gdy masz hunta albo red skulla. Powinieneś zostać pod ziemią jeśli nie chcesz spotykać innych ludzi. Dokładna znajomość terenu w którym się znajdujesz jest bardzo przydatna.
  
Electra28.03.2024 19:27:17
poziom 5

oczka
  
seromon1
08.06.2009 17:25:28
poziom 4



Grupa: Użytkownik

Lokalizacja: Zielona Gora

Posty: 380 #273700
Od: 2009-5-31
sory ale ja znam sie na tibi a jak ktos umie grac to karzdego moze PK mi to obojetnie knight Sorc Druid czy paladin
ten filmik fajny http://www.youtube.com/watch?v=pLJD8U0s2-g nawet niezle pekuja xD
_________________
  
seromon1
08.06.2009 18:01:21
poziom 4



Grupa: Użytkownik

Lokalizacja: Zielona Gora

Posty: 380 #273712
Od: 2009-5-31
http://www.youtube.com/watch?v=5uqLcwHbQ6g wbijcie i zobaczcie niezle
_________________
  
Administrator
09.06.2009 00:02:07
poziom najwyższy i najjaśniejszy :-)



Grupa: Administrator 

Lokalizacja: Warszawa

Posty: 2666 #273945
Od: 2007-12-31
Witam,
Nawet może być.

Przejdz do góry stronyStrona: 1 / 1    strony: [1]

  << Pierwsza      < Poprzednia      Następna >     Ostatnia >>  

HOME » KOMPUTERY I INTERNET » PORADNIK PK TIBIA

Aby pisac na forum musisz sie zalogować !!!

TestHub.pl - opinie, testy, oceny

www.mlodziez.iq24.pl