|
Poradnik PK TibiaTibia |
Administrator | 12.03.2009 19:01:26 |
Grupa: Administrator Lokalizacja: Warszawa Posty: 2666 #238413 Od: 2007-12-31 | 1. Korzyści i niekorzyści poszczególnych profesji. Knight: Potrzebujesz dużo czasu by stworzyć dobrego rycerza, ponieważ 4 mlvl jest potrzebny do używania uhów. Ihy może i są tańsze ale ich efekt jest słaby. Możesz naprawdę zaskoczyć swojego wroga nie używając wcale dobrego ekwipunku, oprócz uhów i mocnej broni. Twój wysoki limit życia pozwala nawet na przetrwanie ataków wyższych leveli, a jeśli nawet i to sprawi że padniesz możesz szybko odrobić swój poziom. Paladyn: Jako paladyn możesz szybko robić level i nawet na małym poziomie i skilach możesz zadawać spore obrażenia z boltów i run. Paladyni szybko osiągają 4 mlvl więc możesz używać uhów a twój limit życia jest prawie tak wysoki jak rycerza. Główną korzyścią paladyna jest to że mogą zaskoczyć swojego przeciwnika lecz potrzebujesz trochę pieniędzy na bolty, strzały, runy czy uhy. Zabijanie paladynem może być dość uciążliwe np w kopalni gdzie słabo uzbrojony może otrzymywać wysokie obrażenia od znajdujących się tam potworów. Mag: Powinieneś wybrać sorca, chyba że chcesz robić sobie własne uhy i zostać na małym lvl (gdy nie mamy zamiaru expić naszym pk wybieramy druida gdyż Snakebite Rod ma lepszy zasięg oraz za bardzo nie przykuwa wzroku tak jak strzał z WoV). Sorc posiada bardzo groźne i skuteczne czary typu GEB i na wyższym lvl można robić nim SD (jednak robienie uhów druidem a później zamiana na SD jest bardziej opłacalna). Magowie nawet na małych lvl powinni być wyposażeni w great fire balls, energy fields i hmmy, a później gdy od 15 mlvl mogą używać sd, czarów spontanicznych i summonów są najbardziej skutecznymi mordercami, często ich ofiary są martwe zanim zdążą zareagować. Ale magowie ze względu na ich małą liczbę punktów życia i słaby sill shieldingu mogą bardzo szybko paść podczas ataku (obecnie liczy się refleks, najlepszym sposobem jest noszenie dużej ilości mf i natychmiastowe włączenie mana shielda – ten sposób pomaga głównie od ucieczki przed rycerzami nawet na 100lvlach gdyż zadają oni obrażenia średnio 50-70, a jeden mf daje około 100 punktów trafień). Podsumowanie: - dużo czasu, mało pieniędzy, słaby refleks, chcesz przetrwać - Knight - trochę czasu, trochę pieniędzy, chcesz awansować jak knight czy mag - Paladyn - dużo czasu lub mało czasu, sporo pieniędzy, dobra celność, chcesz być zaawansowanym zabójcą, nie przejmujesz się śmiercią - Sorcerer, ew.Druid 2. Ekwipunek Wyjaśnienie: XXXX – konieczne, XXX- ważne, XX- przydatne, X - gdy masz dużo pieniędzy Knight: ultimate healing runes XXXX intense healing runes XX fire/energy fields (trap) XXX heavy magic missiles (gdy nie chcesz pól na ziemi) XX great fire balls XXX destroy field/desintegrate (do zniszczenia pól) X poison fields (dodatkowe obrażnia) X Paladyn: ultimate healing runes XXXX fire/energy fields/bombs (trap) XXX heavy magic missiles XX great fire balls XXX magic walls (blokowanie ludzi) XXX explosions XX destroy field/desintegrate (niszczenie pól) X sudden deaths XXX poison fields (dodatkowe obrażenia) X Mag: sudden deaths XXXX ultimate healing runes (healing) XXX fire/energy fields/bombs (trap) XX destroy field/desintegrate (niszczenie pól) X magic walls (blokowanie ludzi) XX great fire balls XXX heavy magic missiles XXX Bronie: Knight Powinieneś wybrać technikę walki clubem, jest to najczęściej wybierana broń przez morderców. Najważniejszą bronią jest Warhammer z imponującym atakiem 45, nie jest drogi a club ringi również są tanie. Skull Staff i Dragon Hammer są droższe, mają mniej ataku, ale są 1-ręczne. Można też używać broni axe typu Halberd(35atk) albo Double Axe (35atk). Najgorszą decyzją jest wybranie typu sword ponieważ miecze z dużym atakiem są bardzo drogie (Giant Sword – 20k) i ciężkie. Paladyn Kusza z boltami lub łuk. Lecz nie zapomnij zabrać tarczy która obronic cię przed atakiem fizycznym w nagłym wypadku. Próbowanie throwing stars i tarczy nie jest zbyt zbyt pomocne i jest drogie. Mag Główną bronią magów są różczki. Nisko levelowi sorcowie powinni używać WoDragonbreath, natomiast wyżsi WoInferno. Dla druidów dobre są przede wszystkim Snakebite Rod lub Volcanic Rod. Można używać innych ale zwykle liczy się zasięg bo co nam po mocnej różczce gdy nie możemy z niej trafić uciekającego przeciwnika. Można używać burst arrows ale są one bardzo drogie a często ich efekt jest za słaby. Wyposażenie: Pierścienie: - Time ring: pożyteczny dla każdej profesji (dodatkowa prędkość), tańsza i lepsza alternatywa niż Bohy (10 min) - Club/sword/axe ring: tani i przydatny dla Knightów (+4 skill, 30 min) - Energy ring: użyteczny jeśli nie chcesz tracić 50 manny na Mana Shield (10 min) Parcele – 3 parcele potrzebne by wysłać loota, lub zbudować barykadę lub wyjść na wyższy poziom Klucze – możesz zabrać klucz który będzie przydatny do ucieczki lub do uwięzienia kogoś Mana fluidy - ostatnio bardzo przydatne do ucieczki przy użyciu mana shielda (dobrze jest trzymać je na hotkeyu) Lina, łopata, maczeta 3. Blokowanie & trapowanie Uwaga: Trapowanie jest nielegalne i grozi banem więc robicie to na własną odpowiedzialność Trapowanie ludzi fieldami Ten rodzaj pułapek jest stosowany do trapowania ludzi polami(mocy) lub parcelami. Wszystko co musisz zrobić to strzelić fielda za siebie lub położyć parcel/kwiat, w ten sposób ofiara nie będzie mogła cię przesunąć. Na zdjęciu widać złe ustawienie pkrów. Ofiara mogła by przesunąć gracza Revena from Asgard na lewo po czym uciec do dziury. Możemy też puścić fielda na kratkę służącą do zejścia na dół by uniemożliwić zejście ofierze. Na huntach tego typu przydatna jest osoba która leczy innych ale nie bierze bezpośrdnio udziału w zabijaniu. Ta osoba powinna mieć sporo uhów lub używać exura sio co jednak rzuca na nią podejrzenia że współpracuje z zabójcami. Po lewej widać przykład pułapki w której ofiara wchodzi do dziury i zostaje strapowana. Poruszanie się uniemożliwiają mu np koryta lub większe kwiaty, które można zniszczyć. Jeżeli ofiara nie ma ustawionych hotkeyów na uha to gdy w to samo miejsce wejdzie inny gracz ofiara zamiast uleczyć siebie uleczy właśnie jego. Pamiętajmy że od czasu update nie możemy używać stołów. Wszystkie ofiary pokazane na przykładach padły. 4. Summony Najbardziej popularne summony do zabijania to fire elemental, orc berserker, demon skeleton, orc leader, fire devil i monk. Ten sposób zabijania jest dostępny tylko dla sorców i druidów(wyższolevelowi paladyni mogą zawładnąć stworzonym już potworem używając runy). Miej na uwadze że summony nie mogą schodzić na dół (można natomiast je ropnąć do góry). Pamiętaj że każdy summon znika gdy się wylogujesz i gdy zaatakujesz potwora lub człowieka będącego na wyższym poziomie lub niższym niż potwór. Problemem na summony są wysoko levelowi madzy i paladyni którzy mogą szybko zabić każdego zanim zdążysz go uleczyć. Fire Devil: Mana-530 Level potrzebny-25 hp-200 obrażenia fizyczne-słabe siła czarów- średnia obrażenia dystansowe- nie posiada Ich silne czary są niebezpieczne i dają efekt na dużych przestrzeniach. Niekorzyścią jest ich niski poziom hp, wystarczy jedno sd słabego maga by je zabić. Orc berserker: mana-590 level potrzebny-27 hp-210 obrażenia fizyczne-wysokie czary-nie posiada obrażenia dystansowe-nie posiada Orc berserker jest szybki, ma mocny atak, nie potrzeba na niego dużo many ale nie ma zbyt wiele hp tak jak fire devil. Demon skeleton: Mana-620 Level potrzebny-28 Hp-400 Obrażenia fizyczne-b.wysokie Czary-nie posiada Obrażnia dystansowe-nie posiada Prawdopodobnie najsilniejszy fizyczny summon, ma wystarczająco dużo hp by przetrwać sd magów poniżej 50 lvl, ale są wolne i potrzebują dużo manny. Używany to trapowania ludzi. Orc leader: Mana-640 Level potrzebny-29 Hp-450 Obrażenia fizyczne-wysokie Czary-nie posiada Obrażenia dystansowe- średnie Silniejsza wersja Orca Berserkera. Ma silny atak fizyczny i dystansowy. Często uzywana do zabijania na otwartych przestrzeniach. Monk: Mana-600 Level potrzebny-27 Hp-240 Obrażenia fizyczne-średnie Czary-leczy się Obrażenia dystansowe-nie posiada Monki są dość szybkie również ich atak nie jest zły. Ich najlepszą umiejętnością jest leczenie się. Mają mało hp więc raczej nie przetrwają mocnego ataku z sd. Fire Elemental: Mana-690 Level potrzebny-30 Hp-280 Obrażenia fizyczne-słabe Czary-b.mocne Obrażenia dystansowe-nie posiada Fire elementale mogły by być najlepszymi summonami do zabijania gdyby nie ich małe hp. Poruszają się wolno i są drogi do stworzenia ale nie zmienia to faktu że są najbardziej śmiercionośnymi pomocnikami. 5. Sd combo Sd combo jest popularnym sposobem na zabijanie wysokich leveli. Najpierw musimy wybrać odpowiednią ofiare i ustalić sygnał. Jedna osoba musi powiedzieć na default ustalone hasło i gdy ono zniknie wszyscy w jeden sekundzie strzelają w ofiarę. Przykład znajdziecie na tym filmie - http://rapidshare.com/files/14867009/combo.avi (62ms down). Zwróćcie uwgę na słowa maga na którego wskazuje latarnia i na skutku. 6. Zabijanie afk Najbardziej popularnym sposobem na zabijanie afk jest oczywiście lurowanie potworów w miejsce gdzie stoją. Można też wepchnąć afkera we drzwi po czym strzelić fire fielda naprzeciwko niego, a następnie zamykać i otwierać drzwi, przesuwając cały czas ofiarę. Tym sposobem nie będziecie mieli skula oraz afker nie dowie się przez kogo padł. 7. Przetrwanie Poruszanie się cicho Normalnie nie jest problemem przejście z punktu A do B, lecz jest to trudniejsze gdy masz hunta albo red skulla. Powinieneś zostać pod ziemią jeśli nie chcesz spotykać innych ludzi. Dokładna znajomość terenu w którym się znajdujesz jest bardzo przydatna. |
Electra | 07.01.2025 00:48:56 |
seromon1 | 08.06.2009 17:25:28 |
Grupa: Użytkownik Lokalizacja: Zielona Gora Posty: 380 #273700 Od: 2009-5-31 | sory ale ja znam sie na tibi a jak ktos umie grac to karzdego moze PK mi to obojetnie knight Sorc Druid czy paladin ten filmik fajny http://www.youtube.com/watch?v=pLJD8U0s2-g nawet niezle pekuja xD _________________ |
seromon1 | 08.06.2009 18:01:21 |
Grupa: Użytkownik Lokalizacja: Zielona Gora Posty: 380 #273712 Od: 2009-5-31 | http://www.youtube.com/watch?v=5uqLcwHbQ6g wbijcie i zobaczcie niezle _________________ |
Administrator | 09.06.2009 00:02:07 |
Grupa: Administrator Lokalizacja: Warszawa Posty: 2666 #273945 Od: 2007-12-31 | Witam, Nawet może być. |
Aby pisac na forum musisz sie zalogować !!! |